Brezilya’daki üniversite araştırmacıları, chia tohumunun faydalarını ortaya koyduBrezilya’daki Victoria Federal Üniversitesi’nde gerçekleştirilen yeni bir araştırma, chia tohumu tüketiminin ultra işlenmiş gıdaların (UPF) yol açtığı beyin hasarını önleyebileceğini ortaya koydu. CHIA TOHUMU TOKLUK HİSSİ VERİYORAraştırmacılar, chia tohumunun vücut ve zihin üzerindeki etkilerini incelemek üzere geniş kapsamlı bir deney protokolü uyguladı. Genetik Aktivasyon: Chia yağı içeren diyet uygulayan deneklerde, vücuda “enerji alımı yeterli” mesajını gönderen POMC ve CART proteinlerini üreten genlerde belirgin bir artış gözlemlendi. LEPTİN DİRENCİYLE MÜCADELEAraştırmada ayrıca yüksek yağlı diyetlerin beynin doyma sinyali olarak görev yapan leptine karşı duyarsızlaşmasına neden olduğu aktarılıyor. Ancak chia takviyesi, bu reseptörlerin yeniden aktive olmasını sağladığı tespit edildi.