None
EN
Ancient dish a boon for blood pressure, cholesterol and glucose levels
['Bronwyn Has Always Loved Words', 'Animals', 'She Has The Journalism', 'Zoology Degrees To Prove It. After More Than Years As A Writer', 'Editor', 'The Former Music Journalist Went Back To University To Build On Her Passion For Wildlife', 'Conservation With A Bachelor Of Zoology', 'Which Unlocked Two New Loves', 'Sharing Animal Facts At Any Opportunity', 'Getting Others Excited About Science. Particularly Interested In Neuroscience']
New Atlas - New Technology & Science News
A fermented food that has been a staple on plates in Korea for thousands of years has gone global in the past decade, with new research revealing that kimchi can lower triglycerides and blood pressure and regulate fasting glucose levels.
The studies, which span 2011 to 2023, largely focus on kimchi's ability to lower blood pressure – which has surprised scientists, given that its often high in sodium – and boost metabolic function.
One study found that people who regularly consumed kimchi had 1.93 mg/dL lower fasting glucose, 28.88 mg/dL lower triglyceride levels and reductions in systolic and diastolic blood pressure by 3.48 mmHg and 2.68 mmHg, respectively, compared to a control group.
“In clinical settings, even a reduction of 5 mmHg in systolic blood pressure is considered a meaningful improvement.
More broader demographic studies are needed to better understand how kimchi impacts the health of non-Asian consumers.
['pressure'
'cholesterol'
'study'
'university'
'studies'
'lower'
'dish'
'glucose'
'ancient'
'health'
'largely'
'blood'
'kimchi'
'sodium'
'boon'
'levels']